Cultuur in tijden van Corona
Het bezoek aan een bioscoop, festival of theatervoorstelling blijkt enorm te zijn gemist tijdens de coronacrisis. Dit is te lezen in het onderzoek ‘Cultuur in Nederland’ dat het Prins Bernhard Cultuurfonds deze zomer publiceerde. Eén op de tien Nederlanders heeft weliswaar een online voorstelling bekeken, maar het ontbrak aan gezelligheid, het samen met anderen genieten en de ontspanning qua beleving van cultuur.
Podium voor de culturele sector
BUHNE geeft musea, theaters, podia en creatieve broedplaatsen in Noord-Nederland de ruimte een positief en persoonlijk geluid te laten horen en hun programmering onder de aandacht te brengen. Het eerste nummer besteedt onder andere aandacht aan jong talent, zoals kunstenaars van kunstacademie Minerva en muzikant en YouTuber Blanks. Ook literatuur & poëzie komen aan bod, met onder meer boekentips van Ronnie Terpstra (bekend van DWDD) en een speciaal voor BUHNE geschreven gedicht door dichter Myron Hamming. Verder zijn uiteenlopende interviews te lezen over bijvoorbeeld exposities bij het Drents Museum, het Groninger Museum en Keramiekmuseum Princessehof te Leeuwarden.
Over Volle Zalen
Volle Zalen ondersteunt sinds begin jaren ’90 culturele instellingen en evenementen in Noord-Nederland via het verspreiden van posters, flyers, magazines en kranten, bij onder meer culturele instellingen, horeca, lokale middenstanders, supermarkten, toeristische trekpleisters en onderwijsinstellingen. Volle Zalen is uitgever van de uitgaansagenda de UITloper en de lokale Groninger afhaal- en bezorggids. De laatste kwam tot stand tijdens de coronacrisis om daarmee de lokale horeca in Groningen te ondersteunen.